sobota 7. června 2014

07. 06. 2014, Vestergadefest aneb let's celebrate whatever to get drunk


Dneska ráno (ehm, asi v 11) na mně spolubydlící Lenka:
"Ideš so mnou na festival?"
Si řikám, jéj, super, festival, wohoou! Jasné že jdu!

Po cestě jsem se dozvěděla, jaký že to vlastně je festival. V létě je v Aarhusu velmi oblíbené pořádat takovéto minifestivaly (Vejfesty = uliční festivaly), které se vždy konají na jedné určité ulici. A každý týden - nebo prostě v nějakém časovém intervalu - na jiné.
Upřímně mi to trošku přijde jako 'Pojďme si udělat festival, abychom měli příležitost se opít', ale whatever, je to vlastně dost cool nápad.

Tuto sobotu (tj. dnes) to schytala Vestergade (haha, čti 'vestegel').
 Známá prý jako umělecká ulice a bylo to vidět. Hned na začátku ulice nás vítal tento barevný podnik a jazzová hudba linoucí se z dálky. Sama jsem byla zvědavá, co takový uliční festival vlastně obnáší - teda kromě hudby, samozřejmě. A jako vždy jsem se mohla jen a jen divit. :)
Asi nejvíc mě zarazily (v pozitivním slova smyslu) stánky s nošeným oblečením a starýma již nepotřebnýma věcma, u nichž stáli jejich majitelé a prodávali je. Prostě takový bleší trh s tím, že tam mohl jít asi kdokoliv. Jako kdybych já se rozhodla trochu proředit svůj šatník a vystavit to s nadějí, že se někomu z toho něco bude líbit. S Lenkou jsme se zastavili u jednoho páru, který prodával hlavně oblečení a boty a některé kousky třeba i za 10 krone. A fakt super stav! A dokonce i pěkné a vkusné. 
Až nebudu mít co na sebe, jistě zavítám. :) 
Na ulici bylo tak milion lidí, slyšet bylo polštinu, angličtinu nějaký asijský jazyk a přirozeně dánštinu... a středem celé ulice vedl red carpet, asi bychom se cítili jako hvězdy, haha, což mi přišlo taky jako very cool idea.

Ale byl to příjemně strávený čas. Kromě těchto soukromých bleších tržíků (nebo nevím, jak je zdrobnělina od slova trh :D ) byly většinou před restauracemi nějaké kapely, nebo možná i žáci z místní hudební školy, a hráli a zpívali. Před restauracemi to byl většinou jazz, ale cca ve středu ulice byla, no, řekněme stage (plechový kontejner), kde hráli takoví ... hmm, jak to říct... hipsteři? A znělo to taky na výbornou. 
Takového něco jiného, než na co jsme pravděpodobně zvyklí tady. 
Tak jako back in time
No a kromě toho? Nemohly chybět stánky s kávou. Ještě jsem pravé dánské kafe neměla (stydím se), ale šetřím si to na nějakou spešl událost!

A na závěr...

...kouzelná ulička.
(doufám, že Spejdermuseet neznamená pavoučí muzeum, haha)

Žádné komentáře:

Okomentovat