čtvrtek 19. června 2014

18. 06. 2014, Right in your face, SKAT!

Vzhledem k tomu, že jsem v úterý dostala krásnou, voňavou smlouvu - ještě teplou z tiskárny, mohla jsem si během svého včerejšího dne volna zopakovat cestu na úřad (SKAT), abych se opět a zas jednou pokusila požádat si o povolení k pobytu; tentokrát z důvodu práce. Ve formuláři, který bylo potřeba vyplnit, bylo napsáno, že si mám přinést pas, jednu fotku pasového formátu, smlouvu od zaměstnavatele a tento vyplněný formulář. Vše jsem měla, juchů!
Teď už mi akorát zbývalo si přivstat, nasednout tentokrát už na svoje kolo, a vyjet vstříc legálnímu pobytu v Dánsku.
Teda, nejdřív vstříc tomu debilnímu ultramega kopci.

Už jsem tedy pyšně dojela až na místo, stoupla si do kolonky EU-residence a čekala. Za přepážkou byla tentokrát jiná žena, už od pohledu taková nepříjemná. A na mně přišla řada, tak jsem se přesvědčila, že to není jen "od pohledu", ale že to jde prostě ... z jejího nitra. Kdyby mohla, tak by asi rovnou udělala:
Když viděla, co jsem jí všechno přinesla, tak na mně vyhrkla, že: 'Hm, ale to nestačí!'
Málem jsem spadla a rozbrečela se zároveň.
'Jak jako nestačí?', říkám, 'však tu stojí, že mám přinést toto, tohle, toto a taky tamto a to všechno mám, tak o co jako jde?' Tak na mně vrhla další debilní pohled a strčila mi pod nos další superformulář se slovy, že tohle musí vyplnit můj zaměstnavatel.
A KAŽDOU JEDNU KOLONKU! Nezapomněla zdůraznit, aby to slyšeli všichni.
Tak já už jen taková skleslá na ni, že či se tam musím zas na tom kole dovalit s tím formulářem... A že teda ne, že to stačí přes e-mail. A že to musím poslat CO NEJDŘÍV. A že až to pošlu, tak za jeden až dva týdny mi přijde domů dopis ("Slečno, máte na schránce svoje jméno? MUSÍTE HO MÍT, jinak vám to nepřijde!"), a potom můžu jít zas na jiný úřad, abych dostala CPR a tax card = mohla si jít založit účet.
Takže jsem popadla formulář a rovnou z tohoto úřadu daleko v lesích jsem jela rovnou do práce.
Celou dobu jsem byla nervní, že co mi na to Sasan řekne, jestli mě s další papírovačkou nepošle do pryč, ale byl v pohodě a vyplnil to. Pak mě posadil k jeho dánskému počítači se všema těma písmenkama navíc a jiným uspořádáním klávesnice, že ať si to naskenuju a pošlu. Tak za 15 jsem to měla ( :D ) a byla jsem spokojená.
Mám požádáno o povolení k pobytu a k práci, jo! 
Teď už jen počkat a doufat, že to bude co nejdřív, abych mohla mít účet, na který mi přijde výplatečka :) 

2 komentáře: