čtvrtek 5. června 2014

FAQ aneb pořád to samé dokola

Sice jsem už tyhle otázky zodpověděla každému tak milionkrát, ale až se mě na to někdo zase zeptá, pošlu mu tohle a bude pokoj O:)
Q: Proč Dánsko?
A: Protože se během střední studium v zahraničí stalo mým snem. No a ve čtvrťáku (tj. ne ve finálním ročníku) na Gaudeamu v Brně jsem narazila na stánek Information Planet, kde jsem se o možnosti studovat v Dánsku vůbec poprvé dozvěděla. A důvody, proč jsem si ho vybrala?

  1. V první řadě - free education
  2. Vysoká kvalita výuky (i podle mnoha žebříčků, Skandinávie je na tom co se týče školství velmi dobře)
  3. Důraz na praxi (po roce a půl studií mám povinný roční internship)
  4. Jiný životní standard, schopnost uživit se kompletně z vlastních financí, když si najde student byť jen part-time job... a challenge v podobě dánštiny :)

Q: A proč jsi jela do Dánska tak brzo? 
A: Studenti mívají po přijetí celkově problém s nalezením ubytování, tak jsem byla připravena vzít skoro všechno přijatelné. No a hned asi 3. nabídka byla neodmítnutelná - Slovenka nabízela pokoj v bytě v centru, tj. blízko všech pracovních možností, obchodů, vlakové i autobusové stanice, za perfektní peníze. Jen jeden háček to mělo - musím platit už od 1. 6. 2014. A když už jsme se tedy s našimi nějak usnesli na tom, že to je fajn, rozhodla jsem se, že tam už tedy od toho června pojedu. Zabydlím se, vyřídím formality a najdu práci.
Původně jsem sice chtěla bydlet na internátě, ale bohužel v Dánsku to chodí tak, že když člověk dostane přidělený internátní pokoj, nemá ho zařízený. Bez nábytku, komplet. Tak mám aspoň o počáteční investici méně :)

Q: Jak jsi jela do Dánska?
A: Koukni sem

Q: A jak to vidíte s Peťom?
Upřímně, tahle otázka mě umí rozladit - tedy hlavně od lidí, od kterých bych to nečekala (tj. rodinu a nejbližší přátele nepočítám)
Jak to vidíme? Úplně fajn :) Láska i hory přenáší, takže nějakých 1000 km zvládne. 
A navíc, domů jezdit budu, Peťo za mnou taky, Skype rovněž existuje ... 
a tak.
Už jsem zase rozladěná. 
Neptejte se mě na to. 

2 komentáře: